Zaměstnavatel NMS Market Research s.r.o.
se sídlem U Nikolajky 13, 15000 Praha 5
vydává podle § 305 zákoníku práce tento
VNITŘNÍ PŘEDPIS
kterým se upravují níže uvedené pracovněprávní nároky zaměstnanců
I.
ROZSAH PLATNOSTI
1.1 Tento vnitřní předpis se vztahuje na všechny zaměstnance v pracovním poměru.
1.2 Nevztahuje se na zaměstnance, vykonávající práce na základě dohod mimo pracovní poměr.
II.
DOCHÁZKA ZAMĚSTNANCE A JEJÍ VEDENÍ
2.1 Zaměstnanec je povinen dodržovat ustanovení zákoníku práce a pokyny zaměstnavatele týkající se pracovní doby, přestávky v práci, rozvržení pracovní doby a začátek a konec pracovní doby.
2.2 Pracovní doba je rozvržena do pětidenního pracovního týdne od pondělí do pátku. Rozsah minimálního nepřetržitého denního odpočinku, nepřetržitého odpočinku v týdnu stejně jako pravidla poskytování přestávky v práci na jídlo a oddech jsou blíže upraveny v části čtvrté, hlavě IV zákoníku práce. Nepřetržitý odpočinek v týdnu je stanoven na sobotu a neděli s výhradou práva zaměstnavatele nařídit zaměstnanci přesčas podle § 93 odst. 2 zákoníku práce.
2.3 Pracovní doba se dělí na základní a volitelnou. Během základní pracovní doby je zaměstnanec POVINEN být na pracovišti (výjimka HO, práce mimo kancelář, služební cesta). Základní pracovní doba je vymezena časem od 10:00 do 15:00. Volitelnou pracovní dobu si zaměstnanec určuje sám. Průměrnou týdenní pracovní dobu činí sjednaný úvazek zaměstnance v pracovní smlouvě. Pružné rozvržení pracovní doby se neuplatní dle §85 ZP. Případnou výjimečnou úpravu řeší zaměstnanec se svým nadřízeným.
2.4 Zaměstnanec má povinnost hlásit všechny události (dovolenou, Sick Day, nemoc, ošetřování člena rodiny, náhradní placené i neplacené volno, práci z domova) a to pomocí zadávání událostí do kalendáře svého nadřízeného. Vždy do posledního dne v měsíci, za nějž se data zpracovávají, provede kontrolu správnosti vedené docházky.
2.5 Veškeré údaje k docházce se vedou v interním systému “Intranet”.
III.
DOVOLENÁ NA ZOTAVENOU
3.1 Základní výměra dovolené se navyšuje o 5 dní u všech zaměstnanců v pracovním poměru. Nárok na dovolenou v kalendářním roce tak činí 25 dní.
3.2 V případě, že je zaměstnanec u zaměstnavatele v pracovním vztahu déle než 5 let, za každý rok nad tuto délku trvání získává nárok na jeden den dovolené navíc, a to do maximální výše 30 dní.
3.3 Zaměstnanec žádá svého nadřízeného o schválení dovolené s dostatečným předstihem. Čerpání dovolené schvaluje a určuje nadřízený tak, aby zaměstnanec vyčerpal dovolenou v kalendářním roce, ve kterém právo na dovolenou vzniklo.
3.4 Nemůže-li být dovolená vyčerpána do konce kalendářního roku, ve kterém na ni vznikl nárok, z naléhavých provozních důvodů nebo z důvodů překážek v práci na straně zaměstnance, je možné přenést maximálně 5 dní dovolené. Zaměstnanec je povinen si je vybrat do 31. března následujícího roku, ve zcela výjimečných případech po dohodě s vedením a HR oddělením do 30. června následujícího roku.
3.5 V případě mírných nemocí, nevolností, nebo jiných okolností, které ztěžují zaměstnanci ze zdravotního hlediska výkon práce, ale zároveň se nejedná o situaci, jejíž povaha vyžaduje návštěvu lékaře a vystavení neschopenky, je zaměstnanec oprávněn požádat přímého nadřízeného o čerpání tzv. Sick Day, maximálně 2x v kalendářním roce. V případě schválení přímým nadřízeným se zaměstnanec nemusí dostavit v domluvené dny na pracoviště a je oprávněn se věnovat práci z domova způsobem adekvátním ke svému zdravotnímu stavu.
IV.
SLUŽEBNÍ CESTA
4.1 Zaměstnanci bude proplaceno cestovné spojené s prací mimo město výkonu práce na projektech zadaných nadřízeným. Každý měsíc zaměstnanec přinese vyplněný cestovní příkaz. Zaměstnavatel na základě cestovního příkazu vyplatí zaměstnanci se mzdou odpovídající honorář za ujeté kilometry a stravné.
V.
PRÁCE Z DOMOVA
5.1 Zaměstnanec může vykonávat práci z domova za předpokladu podepsané Dohody o práci z domova a po předchozím souhlasu nadřízeného pracovníka.
5.2 Žádost o práci z domova podává zaměstnanec svému nadřízenému prostřednictvím zadání události do kalendáře svého nadřízeného. Zaměstnanec je povinen zkontrolovat řádné propsání události do systému „Intranet“ a v případě chyby informovat o této skutečnosti oddělení Backoffice.
5.3 V případě práce z domova je zaměstnanec povinen být k dispozici na mobilním telefonu a emailu v době základní pracovní doby vymezené v odst. 2.2.
5.4 Zaměstnanci náleží náhrada nákladů souvisejících s prací z domova ve výši 4,50 Kč za hodinu práce, v případě řádného schválení žádosti o práci z domova nadřízeným. Podklady pro stanovení této paušální částky jsou k nahlédnutí u finanční ředitelky.
5.5 Náhrada nákladů bude zaměstnanci vyplácena společně se mzdou, a to způsobem a v termínu stanoveném v odst. 7.1. Výše náhrady za daný měsíc bude uvedena ve výplatní pásce zaměstnance.
VI.
VÝPLATNÍ DEN, PRAVIDLA PRO VÝPLATU
6.1 Zaměstnavatel se zavazuje zaměstnanci vyplácet mzdu, která je splatná do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém vznikl na mzdu nárok. Výplatní termín je 10. den následujícího měsíce. Mzdu vyplácí zaměstnavatel převodem ze svého účtu na účet zaměstnance, který je zaměstnanec povinen neprodleně sdělit zaměstnavateli, to se týká i změn účtů zaměstnance.
VII.
POVINNOSTI ZAMĚSTNANCE
OZNAMOVACÍ POVINNOST
7.1 Při jakékoliv změně osobní údajů jako rodinný stav, trvalé bydliště, bankovní účet, zdravotní pojišťovny atp. je zaměstnanec povinen tuto skutečnost neprodleně nahlásit zaměstnavateli a zároveň si příslušné opravit v Intranetu.
VIII.
ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU A JEJÍ NÁHRADA
8.1 Zaměstnavatel je povinen zajišťovat svým zaměstnancům takové pracovní podmínky, aby mohli řádně plnit své pracovní úkoly bez ohrožení zdraví a majetku; zjistí-li závady, je povinen učinit opatření k jejich odstranění.
8.2 Zaměstnanec je povinen počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví, majetku ani k bezdůvodnému obohacení. Hrozí-li škoda, je povinen na ni upozornit nadřízeného vedoucího zaměstnance.
8.3 Zaměstnanec odpovídá zaměstnavateli za škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ní.
IX.
BEZPEČNOSTNÍ OPATŘENÍ K OCHRANĚ DŮVĚRNÝCH INFORMACÍ
9.1 Zaměstnanec nebude rozšiřovat ani pořizovat jakékoli kopie programového vybavení, se kterým bude přicházet do styku při výkonu své práce, pro jiné účely, než jaké bude vyžadovat charakter zadané práce.
9.2 Zaměstnanec nebude samovolně spouštět ani instalovat na výpočetní technice zaměstnavatele žádné programové vybavení, které nesouvisí s výkonem jeho činnosti. Instalace jakékoli digramového vybavení podléhá souhlasu zaměstnavatele.
9.3 Zaměstnanec není oprávněn bez písemného souhlasu svého přímého nadřízeného uchovávat a přenášet na přenosných médiích (CD, flash disk, disketa atp.) nebo prostřednictvím datových služeb sítě internet, jakékoli datové záznamy, soubory a dokumenty, se kterými přijde do styku v průběhu pracovní činnosti, s výjimkou, kdy tak činí v rámci přidělené pracovní činnosti a pro účely pracovní komunikace.
X.
KOLEKTIVNÍ SMLOUVA
XI.
Zaměstnavatel neuzavřel kolektivní smlouvu s žádnou odborovou organizací.
ODBNORNÝ ROZVOJ
XII.
Zaměstnavatel zabezpečuje zaměstnanci během trvání jeho pracovní poměru odborný rozvoj, a to minimálně v rozsahu stanoveném v ustanovení § 227 a násl. zákoníku práce.
ORGÁN SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
XIII.
Příslušným orgánem sociálního zabezpečení, kterému zaměstnavatel odvádí pojistné na sociální zabezpečení v souvislosti s pracovním poměrem zaměstnance, je Pražská správa sociálního zabezpečení.
ÚČINNOST
XIV.
Tento vnitřní předpis nabývá účinnosti dne 1. 1. 2024 a vstupuje v platnost ve stejné datum.