Adresa webu: https://nms.global
Přihlášení do administrace: https://nms.global/wp-admin
Hlavní správce: Michael Bouska (michael.bouska@nms.cz)
Technický support v NMS: Jiří Háček (jiri.hacek@nms.cz)
Přihlášení do administrace: https://nms.global/wp-admin
Pro první přihlášení potřebujete mít vytvořený účet. Pro jeho vytvoření kontaktujte Michaela Bouska (michael.bousek@nms.cz), který Vám vytvoří přístup a nastaví práv, abyste mohli provádět požadované změny.
Cokoliv na webu měníte, je třeba uložit tlačítkem Uložit koncept, Publikovat nebo Aktualizovat atp. Tlačítko je obvykle vpravo ne zcela nahoře na editační stránce. Koncept běžný návštěvník webu nevidí, ale publikovaná stránka (příspěvek, zaměstnanec v sekci Lidé…) už je veřejně přístupná. Publikovaný obsah (příspěvky, stránky, lidé, klienti…) lze opět změnit na koncept a tím ho skrýt.
Příspěvky se zobrazují na webu na stránce Média + blog a posledních několik (v české verzi aktuálně 9, v ostatních jazykových verzích méně) i v horní části homepage.
Příspěvky se spravují v sekci Příspěvky (najdou se v backendu v levé svislém menu) a jejich rubriky jsou tiskové zprávy, NMS v médiích a blog. Denisa si na slovenském webu udělala i rubriku E-Book.
Základní parametry příspěvků jako název, URL (webovou adresu), datum publikace, přiřazení ke konkrétní rubrice, stav (publikováno/koncept) a jazyk se dají editovat přímo v seznamu příspěvků z nabídky Rychlé úpravy, která se nabídne jako odkaz při najetí na název příspěvku v seznamu.
Nový příspěvek se vytváří tlačítkem Vytvořit příspěvek.
V okně nového příspěvku:
Nahoře je třeba do velkého řádku zadat název příspěvku. Ten se propíše níže do trvalého odkazu (adresy, URL příspěvku). Odkaz lze editovat, např. zkrátit, pokud je zbytečně dlouhý.
Vpravo vybrat jazyk příspěvku. Ten určuje v jaké jazykové verzi webu se příspěvek zobrazí.
Níže vybrat rubriku Blog, NMS v médiích nebo Tiskové zprávy. Denisa si na slovenském webu udělala i rubriku E-Book.
Štítky a náhledový obrázek není třeba zadávat. Náhledové obrázky pro sociální sítě přidáte v dalších krocích v pluginu Yoast SEO.
Do pole Stručný výpis příspěvku vložíme perex příspěvku. Zobrazuje se pak tučným písmem jako první odstavec článku a pod titulkem v seznamu příspěvků na stránce Média + blog.
Text článku se vkládá do největšího pole. Pokud kopírujete, je ideální vložit kopírovaný text v záložce HTML – tedy neformátovaný – a pak ho nastylovat v záložce Editor. Jinak se vám velmi pravděpodobně skrytě zkopíruje z Wordu i formátování, které nechcete a které bude pak na webu dělat neplechu.
Typicky u tiskové zprávy přidáváme i soubor ke stažení: Podrobnosti příspěvku > Odkaz na stažení článku – ten se sám vyplní, když soubor vložíme tlačítkem Choose file.
Do sekce Media přidáváme obrázky, které se zobrazí postupně vedle příspěvku.
V pluginu Yoast SEO zadejte klíčové slovo nebo klíčovou frázi příspěvku (o čem článek je a podle čeho ho lidé nejspíš budou na internetu vyhledávat).
Do pole Meta popis přijde typicky perex jako shrnutí příspěvku.
V záložce Sociální sítě je třeba zadat Facebook a Twitter obrázek, tedy obrázek ve formátu 16:9, který reprezentuje příspěvek. Zobrazí se pak při sdílení příspěvku na sociálních sítích. Pokud vhodný nemáte, lze použít i obecný Obrazek-pro-socialni-site.jpg.
Nakonec (nebo i v průběhu práce) je třeba příspěvek Uložit jako koncept, příp. Publikovat. Jinak se úpravy neuloží a ztratí. V části Publikovat možné nastavit datum publikace, do minulosti i budoucnosti. Pokud děláte změny v publikovaném příspěvku, tlačítko se jmenuje Aktualizovat.
Příspěvek lze vytvořit i kopírováním (podobně lze kopírovat i statické stránky). Viz část Kopírování z jiných jazykových verzí. Např. ze seznamu příspěvků volbou Duplikovat v kontextovém menu nebo přímo z editace článku tlačítkem Kopírovat jako koncept v boxu Publikovat. V obou případech se vytvoří nepublikovaný koncept, u nějž je vhodné změnit URL, aby nekončilo číslem a odpovídalo obsahu vznikajícího nového příspěvku.
V případě, že je příspěvek kopií příspěvku v jiném jazyce, je vhodné změnit trvalý odkaz podle přeloženého titulku. Pokud chceme použít český příspěvek bez překladu na slovenském webu, nebo naopak, pořadové číslo na konci je dobré změnit na “cz”, nebo “sk”, aby bylo jasné, že se jedná o verzi pro danou jazykovou verzi webu.
Všichni zaměstnanci, kteří mají být na webu vidět, se spravují v sekci Lidé (najde se v backendu v levé svislém menu). Oproti tomu, headi oddělení, resp. ti, kteří mají na homepage a stránce O nás velké fotky, se navíc editují ještě v sekci Content Block.
Zaměstnanci, kteří se objevují ve více jazykových verzích webu, mají pro každou jazykovou verzi v sekci Lidé samostatnou položku. (Viz část Kopírování z jiných jazykových verzí.) Pokud chcete u člověku udělat změnu, je třeba ji zanést do všech jazykových verzí.
Tlačítkem Vytvořit vedle nadpisu Lidé.
První řádek obsahuje jméno a příjmení.
Stručný výpis příspěvku je třeba vyplnit pouze pro heady, pro běžné zaměstnance nemá význam.
Podrobnosti osoby – názvy polí jsou sebevysvětlující. Lze se podívat, jak zápis vypadá u existujících lidí.
Pole LinkedIn je důležité pouze pro heady.
Osobní citát nikde nepoužíváme.
V sekci Jazyk je třeba rozevírací nabídkou vybrat zemi, kam se má člověk umístit. Následně je třeba vybrat Kategorii osob (tedy oddělení).
Pro běžného zaměstnance, který není headem nebo není zodpovědný za produkt a nebude na stránce kariéra, stačí vložit čtvercovou fotku do sekce Media: Select Media > Upload files. Fotka se pak na webu zobrazí na stránce O nás při rozbalení oddělení pod headem.
Pokud je člověk zodpovědný za produkt na stránce Služby, nebo je zodpovědný za HR a je uvedený na stránce Kariéra, potřebuje ještě výškovou fotku 4:5 do sekce Náhledový obrázek vpravo na obrazovce.
Pořadí zobrazení zaměstnanců v rozkliknutém oddělení se dá změnit při rozkliknutí sekce Lidé v pod položkou seřazení. Je to drag-and-drop. Je třeba, aby byl head oddělení nad všemi svými podřízenými! Jinak se nebude zobrazovat správně nad nimi.
Pokud je člověk zodpovědný za produkt na stránce Služby, nebo je zodpovědný za HR a je uvedený na stránce Kariéra, potřebuje ještě výškovou fotku 4:5 do sekce Náhledový obrázek vpravo na obrazovce.
Zaměstnance není nutně potřeba mazat (např. při rodičovské dovolené atp.), stačí i v rychlých úpravách (kontextové menu při najetí na človeka v seznamu) změnit Stav z Publikováno na Koncept. Jinak je možné ho ve stejné kontextové nabídce Odstranit.
Pokud je člověk zodpovědný za produkt na stránce Služby, nebo je zodpovědný za HR a je uvedený na stránce Kariéra, potřebuje ještě výškovou fotku 4:5 do sekce Náhledový obrázek vpravo na obrazovce.
Části stránek homepage a O nás s heady se editují v sekci Content Block (najde se v backendu v levé svislém menu).
Pro Homepage je to Departments-no posts-XX (kde XX je kód jazykové verze)
Pro O nás je to Departments-with posts grids-XX (kde XX je kód jazykové verze)
Content Blocks se editují podobně jako Stránky. A do jejich editace se lze snadno dostat právě i z editace stránek samotných. Stačí na Block na stránce najet, vybrat tužku pro editaci a potom tlačítko Edit vedle názvu Content Blocku.
Pro heads je třeba mít ještě 2 fotky:
barevně upravenou 4:5 (obraťte se na Jirku Háčka) a
jednu šířkovou 2:3, která se zobrazuje vedle textu o headu a příslušném oddělení. Vkládají se do prvků nad a pod jménem heada v editaci konkrétního content blocku.
Pokud je člověk zodpovědný za produkt na stránce Služby, nebo je zodpovědný za HR a je uvedený na stránce Kariéra, potřebuje ještě výškovou fotku 4:5 do sekce Náhledový obrázek vpravo na obrazovce.
Pracovní pozice se editují v sekci Pracovní pozice (najde se v backendu v levé svislém menu). Protože se často inzerují opakovaně stejná místa, je lepší je skrývat změnou stavu na Koncept nebo Čeká na schválení, než je mazat a muset je vytvářet znovu.
Princip editace je podobný jako u správy příspěvků. Je třeba vyplnit název pozice, popis do Stručný výpis příspěvku a odkaz na Cocumu nebo jiné místo, kde pozici inzerujeme.
Řazení / pořadí ve výpisu na webu se mění drag-and-drop podobně jako pořadí lidí volbou seřazení vpravo v podmenu sekce Pracovní pozice.
Pokud žádná volná pozice není, může se použít příspěvek, že volnou pozici nemáme (lze přeložit ze Slovenštiny nebo Maďarštiny).
Editují se v sekci Portfolio (najde se v backendu v levé svislém menu). Pokud chceme klienta ve všech jazykových verzích, je třeba ho vytvořit pro každou jazykovou verzi.
Nový záznam se vytvoří tlačítkem Add New. Je možné i kopírovat z jiných jazykových verzí – viz část Kopírování z jiných jazykových verzí.
V první řádku klienta pojmenujeme a v jazycích vybereme, v jaké jazykové verzi se má klient objevovat.
Pokud máme od klienta testimonial / zpětnou vazbu, vyplníme ji do boxu Citát a do Podpis citátu dáme jméno a pozici klienta nebo klientky.
Podle vysvětlivek k Portfolio Categories a Štítům níže zaškrtáme odpovídající. Zejména sektor klienta. Jestli chceme logo v carouselu na homepage (typicky ano) a jestli má klient testimonial. Pokud cheme testimonial zobrazit i na homepage, je vhodné jiný z homepage vyřadit. Jinak jich tam bude moc a zobrazení na mobilu to nesnese.
Pokud vkládáme klienta do více jazykových verzí (typicky ano), viz část Kopírování z jiných jazykových verzí.
Významy Portfolio Categories
Image only: Logo se zobrazí na Homepage v carouselu log.
References: Klient má vyplněný testimonial.
Homepage: Zobrazí testimonial na Homepage. Je jich tam méně než na stránce Reference, protože kdyby jich tam bylo moc, nevypadalo by to na mobilních zařízeních dobře.
About us - XY row: Loga spolupracujících organizací na stránku O nás. Číslo určuje, ve které řadě log se má zobrazit.
Ostatní kategorie jsou sektory klienta pro správné zařazení na stránce Reference.
Významy Štítků
No quote: Klient nemá testimonial a nezobrazí se tedy na stránce Reference v některém carouselu mezi testimonialy. Je nutné tento štítek klientům bes testimonialu přiřadit!
Řazení / pořadí ve výpisu na webu se mění drag-and-drop podobně jako pořadí lidí volbou seřazení vpravo v podmenu sekce Pracovní pozice.
Stránky se budou zřejmě spíš drobně editovat, než zakládat nové. Jsou dostupné v sekci Stránky v levém svislém menu. Zpravidla existují ve 4 jazykových verzích. Protože jsou verze propojené dá se ze seznamu dostat na jinou jazykovou verzi klikem na tužku pod správnou vlajkou (např. v řádku maďarské stránky Referenciák se dá klikem na první tužku dostat do editace české stránky Reference). Pokud jsou místo tužek plusy, ekvivalent v jiném jazyce neexistuje, resp. není mezi nimi propojení. Více v sekci Kopírování z jiných jazykových verzí.
Stránky se editují stejně jako Content Blocks pomocí WPBakery Page Builderu – stránka se skládá z bloků, které lze jednotlivě editovat a na stránce přesouvat.
Edituje se v plovoucích oknech, kam se dostaneme přes ikonu tužky na daném prvku. Pozor na vkládání textů. Podívejte se do záložky HTML, jestli není v prvku použito nějaké formátování, které není v záložce Editor dostupné. Vkládejte spíš neformátovaný text, ideálně do záložky HTML a pak v záložce Editor nastylujte podle potřeby.
Na konci editace stránky je vždy nutné změny potvrdit modrým tlačítkem Aktualizovat.
Taby / záložky použité na stránkách Služeb, Kariéry a kontaktů: Dají se přesouvat drag and drop. Na editaci jejich textu se dostanete po najetí kurzorem na záložku a popojetím trochu níž – pak se objeví šedé pole s editací jednoho konkrétního tabu, kde se přes tužku dostaneme k plovoucímu oknu a editaci samotného textu.
Sekce Kdo jsme (a jejich titulky) na homepage a stránce O nás se editují v Content Blocks (najdou se v backendu v levé svislém menu). Ale do jejich editace se lze snadno dostat i z editace stránek samotných. Stačí na Block na stránce najet, vybrat tužku pro editaci a potom tlačítko Edit vedle názvu Content Blocku. Viz Heads oddělení.
Záhlaví je jedním z Content Blocks (najdou se v backendu v levé svislém menu): Header - Static image-background-XX (kde XX je kód jazykové verze). Lze u něj změnit podkladový obrázek: ikonou tužky vlevo a v záložce style Background Media. Kde editovat menu, viz níže.
Menu se edituje na místě, kde by ho málokdo hledal: v sekci Vzhled vlevo ve svislé liště je položka Menu. Nahoře je třeba zvolit, v jaké jazykové verzi chci menu upravovat. Následně jsem položky přejmenovávat, měnit jejich pořadí, mazat je, přidávat nové… Nakonec je třeba změny uložit tlačítkem Aktualizovat menu
Pokud je člověk zodpovědný za produkt na stránce Služby, nebo je zodpovědný za HR a je uvedený na stránce Kariéra, potřebuje ještě výškovou fotku 4:5 do sekce Náhledový obrázek vpravo na obrazovce.
Záhlaví je jedním z Content Blocks (najdou se v backendu v levé svislém menu): Footer-XX (kde XX je kód jazykové verze). Lze u něj změnit podkladový obrázek: ikonou tužky vlevo a v záložce style Background Media podobně jako u záhlaví a text se edituje stejně jako na běžných stránkách.
Pro editaci formuláře přihlášení k odběru novinek viz Kontaktní formuláře.
Jsou dostupné v sekci Kontakt v levém svislém menu.
Contact form - XX je vyskakovací kontaktní formulář pod tlačítkem v různých částech webu.
Subscribe - XX je pole pro přihlášení odběru novinek v zápatí webu.
Texty se editují HTML kódu, ale není to nic složitého. Stačí jen měnit slova psaná lidským jazykem, jako je Jméno, Kontakt atd. a neměnit nic jako <div class="nms-form-col…
Následující text se vztahuje na Stránky, Příspěvky, Pracovní pozice, loga klientů a dalších organizací (Portfolio) a další obsahy.
Zpravidla obsahy existují ve 4 jazykových verzích a je dobré mít propojené. Člověk si ušetří nějakou práci s jejich nastavováním a u stránek nebo příspěvků to znamená, že při přepnutí jazyka zůstane uživatel na stejném místě na webu. Na propojené verze dá se dá taky v backendu snadno dostat (klikem na tužku pod správnou vlajkou v seznamu nebo vedle správné vlajky při editaci konkrétního obsahu. Pokud jsou místo tužek plusy, ekvivalent v jiném jazyce neexistuje, resp. neexistuje mezi jazykovými verzemi propojení.
Pokud vytváříte nový obsah jako kopii z jiného jazyka, postupujte následovně:
Vytvořte kopii.
U zkopírované verze změňte jazyk na požadovaný.
Upravte název a URL a uložte.
V původní verzi začněte psát u správné vlaječky název kopie, kterou jste v minulém kroku vytvořili.
Vyberte název, který se vám ukáže celý.
Uložte původní verzi (tlačítko Aktualizovat)
Nyní jsou verze propojené. Pokračujte dál v editaci kopie…